فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

معرفی ورزشهای هوازی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۸ ق.ظ

ممکن است برای شما جالب باشد که دکتر کنت کوپر اولین کسی بود که مفهوم و روش های انجام تمرینات هوازی را توسعه داد. برای اولین بار، او الهام گرفته بود بر این باور است که ورزش می تواند از بیماری ها جلوگیری و پیشگیری کند و به همین ترتیب، در سال 1970، او موسسه خود را برای تحقیق در مورد داروهای پیشگیرانه راه اندازی کرد. او میلیون ها نفر از فعالان را فعال کرد و اکنون به عنوان "پدر ورزش های هوازی شناخته می شود". در زیر، شما با تعریف ورزش هوازی، نحوه شروع آن و تاثیر آن بر پیشگیری از بیماری ها آشنا خواهید شد. در این مقاله ما کنجکاویم که در مورد ورزش هوازی صحبت کنیم. ما امیدواریم که این توجه شما را به عزیزان جلب کند.

معرفی ورزشهای هوازی

ورزش هوازی، که به نام "قلب" یا "ایروبیک" (همچنین به نام اکسیژن) نامیده می شود، تمرینی است که در آن خون اکسید شده توسط قلب به منظور اکسیژن کردن تمام عضلات پمپ می شود. ورزش هوازی، ضربان قلب و تنفس را برای یک مدت نسبتا طولانی افزایش می دهد. برعکس، ورزش غیر اکسیژن دار فعالیتی مانند سرعت بخشیدن یا افزایش وزن است که باعث می شود عضلات ناگهان به شدت تحت فشار قرار گیرند و شما به سرعت خوابید. نمونه هایی از تمرینات هوازی شامل ماشین های ورزشی هوازی، دویدن، در حال اجرا، شنا، پیاده روی، کلاس های ورزش ایروبیک، اسکی روی زمین و کیک بوکسینگ است. انواع مختلفی از ورزش های هوازی وجود دارد. اگر شدت تمرین هوازی بیش از حد بالا باشد، تمرینات ضد اجتماعی می شود. به عبارت دیگر، تفاوت بین ورزش هوازی و انکساری در شدت آنهاست. ورزش هوازی نه تنها به تناسب اندام کمک می کند، بلکه دارای مزایای شناخته شده برای سلامت جسمی و روانی است. ورزش هوازی به جلوگیری یا کاهش خطر برخی از سرطان ها، دیابت، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان کمک می کند. برنامه تمرین هوازی باید ساده، عملی و واقع بینانه باشد. تجهیزات خاص (مانند تجهیزات ورزشی هوازی) می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما استفاده از این تجهیزات برای ورزش های هوازی ضروری نیست.
تمرین هوازی چیست؟
تصور کنید که ورزش کنید شما از شدت فعالیت عرق می کنید، دشوار است تنفس کنید، قلب شما یک لپ تاپ را می شکند و جریان خون در رگهای شما جریان می یابد تا اکسیژن را به عضلات خود منتقل کند و شما می توانید به ورزش بیشتر ادامه دهید. این تمرینات هوازی (یا اصطلاح "قلب") است. به عبارت دیگر، هر ورزشی که فعالیت شما را از قلب، ریه ها و عضلات افزایش می دهد، بنابراین شما می توانید به مدت طولانی ادامه دهید، ایروبیک (قلب) است. مهم نیست که سرعت ضربان قلب و تنفس شما چگونه است: در حال اجرا، دوچرخه سواری، شنا و غیره. ما به مکانیسم های ورزشی هوازی نگاه می کنیم که شامل انتقال و مصرف اکسیژن، نقش قلب و عضلات، مزایای اثبات شده ورزش هوازی و غیره است.
ورزش هوازی متوسط
برای کسانی که تازه شروع به ورزش کرده اند، بهترین گزینه تمرین هایی است که ما به آن اشاره خواهیم کرد. با استفاده از این تمرین ها ممکن است کالری زیادی نداشته باشید، اما سفتی بدن را افزایش دهید. پیاده روی یک انتخاب عالی است، هر ساعت پیاده روی برای فردی با وزن 72 کیلوگرمی، سوختگی 277 کالری است، و ورزش هایی مانند ایروبیک آبی نیز در طول یک ساعت 292 کالری را می سوزاند.
ورزش هوازی شدید
پس از ورزش هوازی متوسط، قدرت بدن خود را افزایش دهید، آن را با ورزش شدیدتر اندازه گیری کنید. افزایش شدت تمرین همچنین میزان کالری سوزانده شده توسط بدن شما را افزایش می دهد و باعث می شود که چربی بیشتری از ناحیه شکم برطرف شود. یکی از گزینه های شما به آرامی اجرا می شود که فردی که وزن آن 72 کیلوگرم در ساعت می تواند 584 کالری بخورد. طناب نیز یک انتخاب بسیار تاثیرگذار است که 730 کالری در ساعت را می سوزاند. شنا همچنین 511 کالری در ساعت را می سوزاند.
نقش ورزش ایروبیک در افزایش عضله
معمولا وقتی صحبت از حجم عضلانی، اثر ورزش هوازی نادیده گرفته می شود، و تمرکز بیشتر بر تمرینات قدرتی و استقامتی تمرکز می کند. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که مردان 4 تا 5 روز در هفته برای 40 دقیقه ورزش شدید هوازی 5 تا 6 درصد افزایش قدرت عضلات پا را نشان می دهند. یک متخصص ورزشی در دانشگاه Ballstyle گفت: "اگر تمرینات هوازی درست انجام شود، رشد عضله تاثیر مشابهی بر تمرینات استقامتی خواهد داشت."

  • احمد جانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی