فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

فروشگاه احمد جانی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ب.ظ

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست در سایت جسارت

در این از سایت جسارت به مصرف و خواص آلو زرد و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی و دیابت می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

آلو زرد در بارداری , خواص آلو زرد در بارداری , خوردن آلو زرد در بارداری

فواید آلو زرد در دوران شیردهی و بارداری

زایمان زودرسآلو زرد در بارداری خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب برای شما این فواید را همراه با توضیحات کامل تشریح کرده ایم.توجه داشته باشید که آلو زرد در تمام سال موجود نیست و فصل خاصی دارد بنابراین استفاده از ان محدود است و همواره باید به فصل وجود این میوه توجه کرد.زایمان زودرس می­تواند عوارض زیادی در بدن مادر و نوزاد زود متولد شده او ایجاد کند و حتی در برخی موارد هم ممکن است منجر به تولد نوزاد مرده شود. مصرف میوه آلو که حاوی مقدار بالایی از منیزیم است، می­تواند عضلات رحم مادر حامله را در برابر شل شدن محافظت نموده و به نوبه خود از بروز انقباضات زودرس رحمی و انجام زایمان زودرس در بدن او جلوگیری نماید.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

  • احمد جانی

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶ ب.ظ

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست در سایت جسارت

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری ،گل گاوزبان در بارداری در آخر هفته،خوردن گل گاو زبان در هفته آخر بارداری،مصرف گل گاوزبان در هفته آخر بارداری،خوردن گل گاوزبان در هفته اخر بارداری،مصرف گل گاوزبان در هفته اخر بارداری،خوردن گل گاو زبان در هفته های اخر بارداری

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری ، گل گاوزبان در بارداری در آخر هفته ، خوردن گل گاو زبان در هفته آخر بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به گل گاوزبان در هفته آخر بارداری می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف گل گاوزبان در هفته آخر بارداری

گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است.از تجزیه شیمیایی گیاه گل گاوزبان مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آیدنیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است.گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود.همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می دهند.گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است.دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است.

تاثیر گل گاوزبان در هفته آخر بارداری

 زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد.این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستیاز هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.همچنین گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری ، گل گاوزبان در بارداری در آخر هفته ، خوردن گل گاو زبان در هفته آخر بارداری

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کنداما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است.این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است.

گل گاوزبان در شیردهی

مصرف این گیاه در دوز زیاد یا دراز مدت، به دلیل داشتن موادشیمیایی خطرناکی به نام آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS)می تواند باعث بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی شود.به دلیل داشتن آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) زنان باردار باید حد الامکان از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شمیایی ممکن است باعث شود که نوزاد در زمان تولد ناقص به دنیا بیاید و سقط آور است. همچنین مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، حدالامکان از مصرف گل گاو زبان خودداری کنند زیرا احتمال انتقال این ماده شیمیائی خطرناک از طریق شیر مادر به نوزاد وجود دارد.مصرف روغن گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود  به همین دلیل استفاده از آن بر روی زخم ها باید بسیار با احتیاط انجام شود. مصرف گل گاو زبان ممکن است در بعضی از افراد باعث بروز بیماری های کبدی شود. افرادی که بر روی آنها عمل جراحی انجام شده است در صورت مصرف گل گاو زبان،احتمال خونریزی در آنها افزایش می یابد به همین جهت حداقل تا 2 هفته پس از جراحی باید از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این گیاه تا حدی خون را رقیق می کند.

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری ، گل گاوزبان در بارداری در آخر هفته ، خوردن گل گاو زبان در هفته آخر بارداری

در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است.اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است.

خواص گل گاوزبان در آخر بارداری

گیاه گاوزبان ایرانی با گاوزبان مشهور در گیاه درمانی نوین، متفاوت است و هر دو جنس آن به رغم داشتن ویژگی‌های درمانی،برای برخی افراد و بیماران محدودیت مصرف دارد.هر دو جنس گاوزبان (ایرانی و اروپایی)، کاربردهای نسبتا مشابهی دارند اما مصرف گاوزبان اروپایی، به خاطر وجود آلکالوئیدهای پیرازولیدن،برای مبتلایان به بیماری های کبدی و نیز خانم‌هایی باردار محدودیت مصرف دارد.طبیعت این گیاه در متون طب ایرانی، گرم و تر در درجه اول ذکر شده است. بنابراین از جهت طبع، ایمن شمرده می شود. البته هرگز نمی توان گفت اگر گیاهی طبع معتدل یا نزدیک به اعتدال داشته باشد، بی زیان و ایمن است.مقدار مصرف روزانه گاوزبان برای هر فرد بالغ حدود ۵ گرم است که بایددر حجم حدود یک ونیم لیوان آبجوش به مدت ۱۰ دقیقه به صورت آرام و ملایم جوشانده شود.افزودن لیموعمانی یا آب لیمو به جوشانده گاوزبان ضروری نیست ولی آن را خوشرنگ و خوشگوار می کند و مهمتر از آن، برای کسانی که دچار تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت می شوند سودمندتر است.افزودن مقدار اندکی عسل یا نبات به این جوشانده به شرطی که شیرینی ملایمی داشته باشدنیز اشکالی ندارد.گل گاوزبان برای کاهش پرفشاری خون کاملاً ایمن نیست.به همین دلیل، افراد تنومند و پرخون که خشم یا اندوه پنهان دارند در هنگام افزایش فشارخون نباید گل گاوزبان را خودسرانه مصرف کنندزیرا جوشانده گاوزبان در چنین افرادی گاه ممکن است بسیار خطرناک باشد و بحران شدید فشارخون ایجاد کند.

تاثیر خوردن گل گاوزبان در هفته آخر بارداری چیست

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری ، گل گاوزبان در بارداری در آخر هفته ، خوردن گل گاو زبان در هفته آخر بارداری

جوشانده گل گاو زبان برای بهبود وضعیت مو، ناخن و پوست تاثیر فراوانی دارد.عُصاره برگ گل گاوزبان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی به کار می رود.افشره برگ گل گاوزبان را می توان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوش های عصبی روی پوست مالید.

گل گاوزبان در هفته آخر بارداری

  • احمد جانی

آشنایی با خواص قهوه سبز و طریقه مصرف به روش آسان

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ق.ظ

آشنایی با خواص قهوه سبز و طریقه مصرف به روش آسان

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف ، قهوه سبز و طریقه مصرف ، خواص قهوه سبز ،

 خواص قهوه سبز و روش مصرف ، خواص قهوه سبز به همراه روش مصرف ،

قهوه سبز و روش مصرف ، خواص قهوه سبز به همراه طریقه مصرف

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف ، قهوه سبز و طریقه مصرف ، خواص قهوه سبز

در این مطلب از سایت جسارت به خواص قهوه سبز و طریقه مصرف می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آشنایی با خواص قهوه سبز و طریقه مصرف

قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی کافئین کمتری دارد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم قهوه سبز در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد.

در نتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر است.

در عوض قهوه سبز دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید است.

جالب است بدانید کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و

عوامل ایجادکننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌کند.

این ماده به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

ویژگی دیگر قهوه سبز این است که حاوی نوعی آنتی اکسیدان قوی است.

مطالعات نشان داده که این آنتی اکسیدان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.

به علاوه این نوشیدنی به مقاومت نسبت به انسولین و کنترل قند خون کمک می کند.

قهوه سبز حتی تا حدی برای دفع صفرا و به دنبال آن کاهش کلسترول در بدن هم مفید است.

علاوه بر موارد ذکر شده، گفته می شود که قهوه سبز مانع جذب برخی قندها می شود.

خواص قهوه سبز و روش مصرف

کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی هم افزایش پیدا می‌کند.

کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود.

پس در صورتی که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز غافل نشوید.

کلروژنیک اسید موجود در قهوه باعث می‌شود جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها کاهش پیدا کند.

همچنین جذب گلوکز موجود در خون را توسط ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد.

این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید :

خواص قهوه سبز و طرز استفاده

اسهال مزمن در بزرگسالان

خواص آلو بخارا برای پوست

اسهال خونی در سگ

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف ، قهوه سبز و طریقه مصرف ، خواص قهوه سبز

علت استفاده از قهوه در رژیم‌های لاغری به دلیل وجود کافئین در این نوشیدنی است.

زیرا کافئین متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی‌سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می‌شود.

پس نوشیدن قهوه‌های بدون کافئین تاثیری بر تناسب اندام و لاغری نخواهد داشت.

خواص قهوه سبز

طرز دم کردن قهوه سبز خیلی ساده است. برای شروع بهتر است بدانید که دانه‌های قهوه سبز سفت‌تر از دانه‌های قهوه معمولی است.

پس سخت‌تر آسیاب می‌شوند. برای حل این موضوع ابتدا دانه‌های قهوه سبز را آسیاب کرده و پودر قهوه سبز را با آب سرد مخلوط کنید.

 مخلوط به دست آمده را داخل قهوه جوش بریزید. حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

قهوه جوشیده را کنار بگذارید تا خنک شود. در این مرحله هر چقدر که قهوه بیشتر بماند، خوش‌طعم‌تر خواهد شد.

پس از گذشت این مدت، قهوه را از صافی رد کرده و نوش جان کنید.

برای اینکه قهوه شما طعم بهتری پیدا کند، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف ، قهوه سبز و طریقه مصرف ، خواص قهوه سبز

طمعی که این قهوه دارد با قهوه ی معمولی متفاوت است و

شما در زمان مصرف قهوه ی سبز از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و یا مواد غذایی دوری کنید.

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف

قهوه رست نشده علاوه بر اینکه یک قهوه لاغری مناسب است خواص دیگری نیز دارد.

با توجه به مطالعات وسیع در رابطه با این دانه جادویی، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که

خواص دارویی شگفت انگیزی در قهوه تفت داده نشده موجود است وحتی پزشکان

استفاده از آن را برای بیماران قلبی، اشخاص دیابتی وهمچنین اشخاصی که مبتلا به اضافه وزن هستند

تجویز می‌کنند و بسیاری از شرکت های دارویی اقدام به تولید قرص قهوه سبز نموده اند.

آنتی اکسیدان اصلی در عصاره قهوه خام یعنی اسید کلوروژنیک، در آزاد شدن آنزیم G6P به وجود می‌آید

که به طور محسوسی در تعادل قند خون نقش اساسی ایفا می‌کند، در نتیجه برای دیابتی‌ها دریافت این مکمل می‌تواند مفید باشد.

تا امروز، دانه‌های قهوه سبز ، تاثیرگذارترین سلاح در مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن هستند.

البته خواص دیگری نیز همچون ضد افسردگی و مبارزه با آلزایمر نیز در این قهوه وجود دارد.

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف ، قهوه سبز و طریقه مصرف ، خواص قهوه سبز

دوران بارداری و شیردهی : زنان باردار و مادران شیرده از خوردن قهوه سبز جدا خود داری کنند

دلیل این امر وجود درصد بالایی از اسید کلروژنیک در قهوه سبز می‌باشد .

  بیماری های خونی : بیماران مبتلا به هموفیلی و یا سایر

بیماری های انعقادی خون از خوردن قهوه خام ( سبز ) به صورت جدی دوری کنند .

  بیماران دیابتی : افرادی که دیابت دارند به همراه دارو های ضد دیابت به هیچ عنوان

نباید از قهوه سبز استفاده کنند زیرا اسید کلروژنیک موجود باعث تشدید اثر دارو ها می شود.

خواص قهوه سبز و طریقه مصرف

بیشتر بخوانید :

یبوست و خون در مدفوع

طرز تهیه چای سبز

طرز تهیه پودر جوانه گندم

زنجبیل در قرآن

  • احمد جانی